eya!

'Aku meragui,lantas kuberfikir. Aku berfikir,lantas kutemui diri'

18:50

Hias Rumah?

di taip oleh Eya

Hias Rumah

Fokus utama konsep ini adalah keselesaaan.

Untuk permulaan, konsep kasual agak detail sedikit,terutama dalam pemilihan elemen texture fabric dan pemilihan aksesori, soft upholstery,pencahayaan yang minima dan gaya susunan.

Konsep kasual sebenarnya adalah cara yg paling sesuai untuk menyerlahkan sentuhan peribadi anda , kalau anda ada idea sendiri,anda boleh curahkan idea itu. kalau anda seorang yang suka modified barang-barang lama ,seperti contoh,sebuah almari dapur anda modified jadi sbuah rak buku antik....cara dekorasi kasual ini boleh di suai padaikan dengan style french country dan amarican country.

Dengan adanya casual style dalam rumah,kite sebenarnya rasa lebih relax. Kita boleh masuukan elemen kasual ini di mana-mana saja ruang rumah tak kira di bilik tetamu, dapur mahu pun bilik mandi. Ia pasti memberikan keselesaan.
Cuba gunakan tip-tip ini

.Perabot yang sesuai adalah jenis yang ringkas,lembut,ringan dan selesa. Upholstry biasanya oversize dan slipcover.Biasanya kalau orang buat upholstry pada perabot contohnya sofa ke kerusi ke.. warna yang biasa digunakan adalah warna yg neutral seperti gray,beige atau putih semama mereka rasa..warna ini dapat memberikan kesan lembut apa kata cuba warna yang bertona gelap seperti navy blue,rust,olive,forest green,atau purple.

Untuk menambahkan kesan accent apa kata tambahkan,rambu,butang,riben atau sulaman.

warna yang kontra dapat memberi kelainan di dalam ruang.

Konsep kasual memerlukan susunan hiasan anda adalah secara mendatar dan melintang,panjang dan besar.Anda boleh gunakan meja makan yang besar di ruang makan, menambah kabinet hiasan di satu ruang.

Pemilihan material item yang sesuai adalah elemen dekorasi daripada rotan dan iron/besi. kalau ada brang antik juga boleh di sesuaikan, sebab tu saya kata tadi kalau almari lama atau kerusi lama jgn anda buang cuba decorate balik,munkin hasil yang baru lebih bernilai dan anda boleh jimat untuk cari barang yang baru.....

Adakah konsep kasual ini sesuai dengan hidup anda?

0 komen aje..: